Nowa rampa w Oławie: Czołgi zjadą z niej bez problemu!

Przebudowa bocznicy kolejowej przy ul. Różanej w Oławie to kluczowy projekt realizowany przez PKP, który obejmuje modernizację torów oraz innych elementów infrastruktury kolejowej. Inwestycja, której koszt wynosi 5,4 miliona złotych, ma na celu nie tylko poprawę możliwości transportowych dla potrzeb wojska, ale także usprawnienie użytkowania cywilnego.
Nowe rozwiązania techniczne
W ramach projektu powstanie nowa rampa zdolna do obsługi ciężkiego sprzętu wojskowego, w tym czołgów. Prace realizuje firma INFRAKOL Sp. z o.o. Sp.k., znana z wcześniejszej budowy Przystanku Oława Zachodnia. Na placu budowy można zauważyć tablice informacyjne, które opisują zadania jako „Przebudowa punktów ładunkowych na stacji Oława”.
Zakres i cel inwestycji
Jak informuje Marta Pabiańska z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., prace prowadzone są w ramach projektu „Prace na punktach ładunkowych zlokalizowanych na sieci TEN-T”. Obejmuje on modernizację placu ładunkowego, rampy oraz niezbędnego układu torowego, co przyczyni się do zwiększenia wydajności i funkcjonalności stacji.
Zwiększenie funkcjonalności infrastruktury
Projekt przewiduje, że ulepszona infrastruktura będzie służyć zarówno celom wojskowym, jak i cywilnym. Na nowej rampie możliwy będzie załadunek i wyładunek różnorodnych towarów, takich jak kruszywa, drewno, węgiel czy materiały budowlane, co znacząco poprawi dostępność tych zasobów.
Harmonogram realizacji projektu
Zgodnie z planem, zakończenie prac przy przebudowie punktu załadunkowego przewiduje się na listopad 2025 roku. To ambitne przedsięwzięcie ma na celu nie tylko modernizację lokalnej infrastruktury kolejowej, ale również jej dostosowanie do międzynarodowych standardów transportowych.